Novice

2.6.2017 ob 0:00
Zaključni dogodek ob prvem letu projekta EU4Me v Ljubljani

 V okviru projekta Učenje evropske raznolikosti: spoštovanje večkulturnosti, večjezičnosti, manjšin in migracij v EU (EU4Me) (vodja projekta izr. prof. dr. Damjan Lajh) smo v petek, 2. junija 2017 v Ljubljani organizirali zaključni dogodek ob prvem letu projekta. V Hiši Evropske unije smo se zbrali skupaj z več kot 80 najbolj aktivnimi učenkami in učenci pri projektu in njihovimi učitelji. Zbrane aktivne učence je nagovoril evropski poslanec dr. Igor Šoltes in spregovoril o različnih aktualnih EU temah, kot so Brexit, priložnosti v EU za mlade, pomen lokalno pridelane hrane in varstvo okolja. Mladi so imeli priložnost poizvedeti tudi o delu asistenta evropskega poslanca – obiskal nas je asistent evropskega poslanca Lojzeta Peterleta. V nadaljevanju so si učenke in učenci ogledali še interaktivno razstavo Doživi Evropo. Po kosilu smo obiskali in si ogledali Državni zbor RS, kjer nas je uvodoma nagovoril poslanec dr. László Göncz, predstavnik madžarske manjšine v Državnem zboru RS. Učenke, učenci in učitelji so si bili enotni, da je dogodek bil zelo zanimiv, poučen in zabaven.



1.6.2017 ob 0:00
Primerjalno raziskovanje interesnih skupin

 Center za politološke raziskave je med 30. 5. in 1.6. na Fakulteti za družbene vede organiziral dvodnevno delavnico v sklopu mednarodnega projekta Primerjalno raziskovanje interesnih skupin. Glavni cilj je bil doseči boljše razumevanje vsakodnevnega delovanja interesnih skupin v različnih nacionalnih okoljih z namenom razvoja primerjalnega in poglobljenega empiričnega znanja. Delavnica je združila raznolikost predstavitev in avtorjev iz Slovenije, Belgije, Nemčije,Nizozemske, Italije, Španije, Litve, Črne gore, Poljske, Švedske in Velike Britanije, ki so zagotovili velik potencial že zbranih podatkov med izvajanjem projekta (www.cigsurvey.eu).

 



26.5.2017 ob 0:00
Nova spoznanja o interesnem predstavništvu v okviru mnogoravenskega političnega sistema EU

Danica Fink-Hafner, Mitja Hafner-Fink in Meta Novak so v soavtorstvu z Rainerjem Eisingom, Danielom Raschem in Patrycjo Rozbicko objavili članek »Who says what to whom? Alignments and arguments in EU policy-making« v prestižni mednarodni znanstveni reviji West European Politics.

 
Objava je rezultat sodelovanja v mednarodnem projektu INTEREURO Evropske znanstvene fundacije, ki ga je sofinancirala tudi Slovenska raziskovalna agencija (www.intereuro.eu).
 
Raziskava prinaša nova spoznanja o interesnem predstavništvu v okviru mnogoravenskega političnega sistema EU. V članku so predstavljene ugotovitve analize lobističnih strategij skoraj  2900 nacionalnih interesnih organizacij iz petih držav članic  (Nemčije, Nizozemske Slovenije, Švedske in Združenega kraljestva) v primerih 20 predlogov EU direktiv. Ugotovitve kažejo, da so nekatera splošna predvidevanja interesno-skupinskega obnašanja pretirana. Obnašanje interesnih skupin v okviru mnogoravenskega sistema EU zagotavlja štiri glavne poteke interesnega predstavništva.
 
Povezava na objavo: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01402382.2017.1320175. 


Arhiv novic
 
2013-12-06 10:00:00
Izobraževalni seminar: Neformalni pristopi k učenju evropskih vsebin v osnovnih šolah
FDV, UL

Na Fakulteti za družbene vede je v petek, 6.12.2013 potekal izobraževalni seminar za osnovnošolske učitelje z naslovom “Neformalni pristopi k učenju evropskih vsebin v osnovnih šolah ”. Seminar je bil organiziran v okviru projekta Približajmo Evropsko unijo učencem osnovnih šol: razvoj neformalnih učnih pristopov, ki ga Center za politološke raziskave izvaja pod vodstvom izr. prof. dr. Damjana Lajha, v sodelovanju s Pedagoškim inštitutom (koordinatorka dr. Urška Štremfel). Projekt sofinancira Evropska komisija v okviru programa Vseživljenjsko učenje, podprogram Jean Monnet.
Seminarja so se udeležile učiteljice in učitelji šestih slovenskih osnovnih šol, partneric pri projektu. V okviru seminarja so vodja raziskovalnega projekta izr. prof. dr. Damjan Lajh, koordinatorka projekta dr. Urška Štremfel in izr. prof. dr. Simona Kustec Lipicer vsebinsko obogatili znanja udeležencev seminarja o Evropski uniji, pomenu evropskega državljanstva in vplivu Evropske unije na naš vsakdan. V okviru delavnic pa so predstavili didaktične pristope k neformalnemu in interaktivnem poučevanju evropskih vsebin v osnovnih šolah.
Glavni namen projekta je razviti in uporabiti neformalne učne pristope za poučevanje evropskih tematik v osnovnih šolah v Sloveniji in prenos teh praks na Hrvaško. V okviru projekta bodo učenci šestih slovenskih osnovnih šol skupaj s sovrstniki iz dveh hrvaških osnovnih šol sodelovali v različnih delavnicah, ki spodbujajo ustvarjalnost, izvirnost in domiselnost. Namen projekta je učence seznaniti s tematikami o evropski integraciji, večkulturni Evropi, evropskem državljanstvu in naših pravicah kot evropskih državljanov, ter jih spodbuditi h kritičnemu razmišljanju o današnji Evropski uniji.

Galerija dogodka


Mapa straniKontakt